Friday, September 05, 2008

Gara² Kura² Aku Jatuh Cinta

tentetif hari ini (hari ini dalam sejarah)

8.00 am - mcm biasa sampai ofis... check attendance sape punye syif pagi tu.. cam haram.. 2 org je dtg, walopon kat jadual patutnye ade 5 org.. mood pagi tu ade kacau sket la.. org kata baik jaga kambing dari jaga anak² org yg tk reti bahasa ni..

8.30 am - masuk bilik kuliah 2, mengaji Al-Quran reramai (mane nak carik tempat keje yg hari² dpt ngaji Quran) mmg ahli syurga la.. InsyaAllah.. pastu dpt info last² minit (selalu pon mmg mcm ni), ada 2 meeting hari ni:
  • Installation Wifi
  • Installation Kiosk/ CIMB ATM Machine
9.00 am - pegawai ni dok bg tau meeting wifi kul 10 am. planning aku nak balik ambik walkie talkie (bukan utk ulat bas ekspress) tergendala. pergerakan jarum jam se-akan² tk bagi aku balik. walkie talkie yg dok ada kat ofis suma dah jahanam.. dek kerana walkie talkie yg kecik ni, keharmonian rumah tangga pon bole caca merba.. dok pikir² balik, tk yah la balik.. tkpa, nnti aku kasi inform sama budak² aku (bukan anak kambing). pegawai ni dok sambung lagi kasi informasi, meeting kedua hari ni akan berlangsung jam 3. 2nd meeting ni mmg tk dapat la nak join, pasal ada 'bapak' segala meeting menunggu di Shah Alam.

10.00 am - aku dok terpacak depan bilik mesyuarat. tkda sorg pon. aku silap bilik ke ape.. tibe² 'trooooot.. toooot' getaran menandakan ada sms masuk "Bro, kul 11.30 baru dia sampai".. ceiss.. byk lagi keje lain aku nak kene setel.. ni pon informasi last² minit.. mmg haram..

10.30 am - naik 'atas'. tgk budak² ni dah setup P.A System ke blom.. kat 'atas' tu ade la dok tgk minah bunga ngan minah cota dok lepak² kat 'dalam' tu.. dah la dlm tempat suci ditambah plak dlm bulan pose, tk abih² nak gossip.. gitu la cerita hidup minah² ni.. siang malam dah mcm URTV.. 'kring² jawab la'.. hehe.. salam Ramadan Pak Nil (jgn lupa nonton kat Astro Ria). P.A System dalam bhs melayunya ialah sistem siaraya (perkataan ini akan digunakan dalam penceritaan seterusnya). sistem siaraya berada dlm keadaan memuaskan. hanya memuaskan!!! tidak pd tahap terbaik.. kalo nak sistem mcm sure heboh tu kasi la keluar 500k.. ni 30k pon dah kecoh.. ibarat keluar duit dok beli spot rim 17", pastu dok tanya mana kereta ferrari aku?! ada akai ka? ada bunyi tu kira ok la.. aku pon dah malas nak ambik pusing.

11.30 am - meeting Wifi.. lepas installation ni siap, sekitar 250 meter persegi akan ada signal internet.. now everyone can surf.. dalam 2 minggu siap la.. meh ramai² dok sekitar tempat suci ni.. banyak pahala.. ada je 'seruan' masuk la dalam (sejuk, dah ada air cond). tinggal kan 'yahoo messenger' tu.. jap gi bole sambung balik..

12.30 pm - masuk 'dewan' dgr ceramah agama sebelum solat jumaat. apa yg aku boleh simpulkan drpd ceramah ustaz tu, kita kena bezakan bulan Ramadhan ni dgn bln² yg lain.. ibadat kita pd bulan Ramadhan ni kena lebih dari bulan² yg lain.. kalo sama jer, rugilah mereka² yg berkenaan. tidak reti memanfaatkan bulan ni.. kalo dalam bulan² lain, ada setan dok halang kita solat sunat. skg ni kalo ade yg tk gi solat tarawikh, sape plak yg halang?? (Nabil, pls take over).. LU PKIR LA SENDIRI.. tp ustaz tu tk suruh mcm tu pon..

sambung jap lagi.. gi toilet jap

No comments: