Sunday, September 07, 2008

Gara² Tak Suka

Posting kali ni aku nk sambung posting yg lepas.

1.16 pm - masuk waktu zohor dan juga solat jumaat bagi Putrajaya dan kawasan yg sewaktu dengannya.. Jumaat kali ni berbeza dari Jumaat yg lepas².. pasalnye buat kali pertama dlm sejarah dunia, Masjid Putra Putrajaya ber 'air cond'.. sejuk la org kata.. kalo idak menteri² pon berpeloh solat kat sini.. ye la, kalo berbaju melayu tu, butang sampai ke halkum. nak nampak segak la tu.. hehe..

2.40 pm - setelah kemas² ape yg patut, aku bergegas ke Shah Alam. Kalo ikotkan meeting kul 3.00 pm. kire aku dah lewat jugak ni. dgn kereta kerabat aku tu, aku tekan selaju yg mungkin. idak le laju mane pon. takat 140~150km/j jer..

3.15 pm - dek kerana ade sekatan polis n kesesakan kat depan kilang gula batu 3 tu, aku sampai kat tempat dituju tu dlm kul 3.15 pm.. lewat 15 minit.. dengan gaya yg agak mengah, aku pon masuk la bilik meeting tu. Director & beberapa (2~3 org kot) manager dok tunggu aku.

"u dah tau ape² ke?" director aku mulakan perbualan.

"tau ape nye boss, sy tk tau" aku pon dah mula blur.. mengah tk abih lagi ni..

"kite nak pindah kan u. by 15th ni u kene lapor diri kat kita punya syarikat construction. u kene jaga projek, 1 kat kepong dan 2 kat Kelantan"

"Kelantan?" adoi yai.. aku dah mula serabut.. ape hal la plak tibe² kene tukar ni..

"Memandangkan beberapa projek kita dah tamat, kita terpaksa re-construct our organization. Memandangkan En. Iskandar memerlukan electrical engineer utk assist dia dlm 3 projek ni, kita nampak u top of the list" ceiss, ayat pancing.. aku senyum je la.. top of the list.. cam hebat la konon..

adoi yai.. Kelantan bukannye dekat² punye tempat.. kepong~kelantan, peerhh.. lagi la. camne aku nak monitor projek² ni?!

Syarikat construction tu dekat shah alam jer.. dekat² pon, duit minyak tol kene kire jugak.. tol RM8.00 pegi balik.. minyak, dgn kete kerabat aku tu mau Rm20.00 sehari. kalo sebulan, camne la gaya poket aku ni.. pastu dgn ulang alik Kelantan.. mak aii.. sakit beb..

Paling² tidak, keje kat Putrajaya cam skrg ni dpt la jugak save bajet..

time dok sorang², teringat orang penah kata kat aku "ko jangan.. yg kita tk suka tu la yg kita akan dapat"

aku redha dgn ketentuan tuhan.. pasrah.. adoi yaiiiiiiiiiiii...

kenapa mesti 15hb, tk tunggu 30hb jer?? konspirasi ke?!! jeng.. jeng.. jeng..

5.00 pm - balik je la.. pening kepala aku..

No comments: