Sunday, August 24, 2008

4 Kali Setahun


BUKIT JALIL 23 Ogos - 4 kali setahun??? yayaya.. syok wooo.. kalo raya 2 kali setahun kita sume kompem seronok kan.. tapi ada orang anti sama angka '4'. org cina pon tara suka sama ini no. 4.. takda 'ong' diorg kata. suwei.. no. tu angka 'MATI'...

Ada apa dgn 4?? aku pon tak tau mana asal usul no. 4 dan aku pon tktau mcm mana no 4 diberikan bentuk sebegitu rupa. aku pon tak tau mcm mana org cina tara suka sama ini nombor.. apa yg aku tau??? yg aku tau selangor kalah 4 kali sama kedah ini season.. ayooooooo... apa mau jadi... suma sudah mau mati ka???

ini badi aaaa, sudah lama tara sembuh woooo.. bila mau sembuh pon wa tara tau la..

wa mau kasi coret2 sket wa punya pandangan yg bernilai 20sen ni..

  • 15 minit pertama... perhhh, main tk mcm selangor aku tgk.. dah mcm real zaragoza pon ada.. taktik lambungan menjadi permainan.. tkpa la, at least skor gak sebiji.
  • minit ke-16 dan seterusnya, main mcm hampeh.. main dah tak mcm selangor, dah mcm team kampung yg main liga division 878..
  • kedah dari segi taktikal mmg mantap.. tuan azrai khor mmg pakar taktikal.. udah2 la tu azrai.. letak jawatan.. pimpin pasukan negara plak.. kedah dah mantap dah.. ilmu hg diorg akan guna sampai bila2.. syabas azrai..
  • taktik silang menyilang ni, adoi yai.... team lawan pon dah tau la.. 4 season asik taktik sama ja.. tau tak kami dah bosan..
  • kenapa penyokong selangor tak ramai yg turun?? ke mmg dah tau takkan menang?? hehe.. aku lain la.. keje beb, kalo aku ade kat KL, confirm aku turun.. turun pon nak ambik gamba je la. nonton pon dah takde perasaan. keghairahan nak tgk selangor mng dah takda.. bukan takda semangat, tp mmg dah tau kemampuan anak Do**ah Sa**leh tahap mana.
  • ke-enam2 player import menunjukkan permainan yg baik.. tetapi aksi seator, elie dan chisulo tidak sehebat trio import kedah.. namun aksi mereka pasti dirindui penyokong bola sepak tempatan. tp 1 je la, sapa yg kata player import dlm liga kita mcm org afrika jual jam, mmg la sengal lagi bingai cam ayam mandul..
tadi siang aku keje sampai kul 6.30pm.. lepas solat manghrib makan suma, aku pon byk la mghabiskan masa depan tv kat hotel, tgk buletin utama (berita sesumpah) sambil belek2 paper harini.. ditemani nesacafe panas 3 in 1.. hehe.. 8.40 beralih plak ke tv2, dengan harapan nak tgk permainan yg menarik dari kedua2 pasukan. tak lebih dari tu. pasal keputusan perlawanan dah aku ramal dari mggu lepas, mmg selangor takkan menang.. kalo mng pon rezki tuhan nak bagi.. hehe..

nonton 1st half je la.. dek kerana melihat aksi saf** yg mcm tknak main bola, aku pon beralih la ke channel yg ade org betol2 nak main bola.. hehe.. ch812 astro la jadi pengubat kedukaan... Liverpool FC vs M'boro FC.. ni la baru nama nye bola sepak.. nonton pon seronok je.. bahkan beronok-ronok menengok nye.. di hujung wisel prlawanan, Liverpool menang 2-1. ade la sket pengubat luka utk aku malam tadi.. tq carra, tq gerrad.. tq dollah..

ermmhhh.. dah kul 4.20am ni.. subuh 5.50am... patut ka aku tidor atau tidak?? ada sapa2 nak tlg pikir kan??
p/s: bak kata seorang kenalan, Liverpool sentiasa di hati, tetapi Selangor tetap di jantung.. apa kelebihan jantung drp hati?? tlg aku pikirkan ye... assalamualaikum..

lupa plak nak pesan, jgn pecaya no 4 tu bawak sial.. berdosa tau.. tahyul kurafat.. hehe

2 comments:

Faizal R said...

nk buat camne kedah mmg main bagus mlm smlm

Gemuroh said...

moga kedah terus maju n mgharumkan nama negara d peringkat asia.. selangor perlu ada perubahan dlm pasukan utk season akan dtg..