Thursday, August 21, 2008

Kisah tauladan..

PUTRAJAYA 21 Ogos - Tadi aku baru je jumpe kawan lama aku kat cafe.. lame beb tak jumpa dia.. jam pon dah kul 12.30. kompem mamat ni lapar gak cam aku.. so, aku buat keputusan ajak la dia makan kat kedai mamak kat celah bangunan tu aaa... 15 minit la gak kalo jalan kaki.. "min, ko bwk kete ko la. aku bwk moto je arini.. kete masuk bengkel pasal masuk air". "alamak beb, aku tk bwk kete la.. motor je". memandangkan motor aku ni 1 sit je, aku malas nak suruh dia memikir, aku ajak jalan kaki je ke warong mamak tu.. tgh2 panas terik, kompem la bepeluh kan.. tapi redah kan aje.. kulit pon mula nak naik hitam.. tp kwn aku penah cakap, awek mmg suke lelaki berkulit tak brape nak putih ni.. aku ni putih ke idak??

tgh2 dok jalan tu, terserempak la dgn Fernando Torres. "hye mate, hows Liverpool", aku mula kan sapaan. mamat ni pon bercerita la, mcm dah lama kenal. tp aku cuba 'translate' kan ape yg dia cakap. english loghat spain korang mane nak faham. memandang kan aku pernah ambik kursus memandu kereta kat Barcelona 4 bulan lepas, aku bole la paham ape kehendak si El Nino ni.. daripada apa yg dia bebel kan kat aku, aku buat rumusan yg tgh bz berlakon film sekarang ni.. film di bawah arahan Rosyam Nor.. dia kata dia memegang watak sebagai ofis boy, yg tugas sehariannye membancuh kopi utk tuan CEO..

"ok la geng. aku chow dulu, jumpa kat melwood training ground petang ni". aku mintak diri utk berlalu pergi. [perbualan di atas telah di alih ke bhs korang senang nak faham].

si mamat Torres ni sebenarnye td baru balik dari kedai Pak Wahab beli bawang besar, 3kg.. awek dia tgh tunggu kat umah nak masak sambal udang petai. ade gak la nampak dlm plastik bungkusan dia tu kacang cap gajah terduduk, buat makan/ kunyahan sambil tgk acara balapan sukan olimpik la tu.. korang tak rasa sebegitu?

jam pon dah pukul 5.41.. office hour pon dah abih 5.30 td.. moral of d story/ kisah tauladan kat sini ialah, kalo jam dah 5.30 bawak2 la bekemas, balik umah.. kita ni sebenarnye dlm waktu terdekat ni kene training balik awal, pasal bulan depan kan bulan pose.. kompem bos bagi balik awal. satu lagi korang kene belajar drpd bini Torres camne nak masak sambal udang petai. resipi terhebat daripada sepanyol.

korang nak tau ke mane hala kami selepas berjumpa torres? kami ni jadi ke makan kat kedai mamak kat celah2 bangunan tu? ermmm.. sambal udang petai adalah segalanya.. adios.. selamat manyambut bulan Ramadhan.. MERDEKA-51

No comments: